maandag 17 maart 2014

Mjn sieraden stash.

Dat ik gek op sieraden ben dat zal blijken met dit artikel. ;-)

                         


Ik heb jaren lang dezelfde sieraden gedragen en dat was onder andere een double coloured gouden ketting van mijn moeder, die ik kreeg ( samen met de rest van haar mooie gouden sieraden) toen mijn moeder hoorde dat zij niet lang meer te leven had. Ik kreeg de sieraden in een mooie houten sieraden kist toen mijn moeder nog leefde. Dat is nu alweer 23 jaar geleden. 
Maar doordat ik deze ketting nooit af deed is hij zo gaan slijten dat hij na een aantal keer opgeknapt te zijn door de juwelier dan nu echt niet meer op te knappen was! En omdat ik bang was om hem te verliezen besloot ik de ketting na ruim 15 jaar dag en nacht te hebben gedragen dan toch maar af te doen. Tot mijn grote spijt! :(
Het enige pluspunt hiervan was dat ik dan nu ook eens andere kettingen kon gaan dragen. ;-)
En dat is tot de dag van vandaag goed gelukt! 

Ik moet erbij zeggen dat ik het niet alleen leuk vind om kettingen te dragen maar ik vind het ook leuk om er een leuke armband, oorbellen en ringen bij te dragen.
Een nieuwe "liefde" was ontstaan! Mijn liefde voor sieraden.
Voorheen kwam ik nog weg met leuke ronde gekleurde cadeau doosjes waar ik mijn sieraden in bewaarde. Een doosje voor mijn kettingen, 1 voor mijn armbanden, 1 voor mijn oorbellen en een doosje voor mijn ringen.

    

Ook ontdekte ik dat ik het leuk vond om zelf ringen te maken, iets wat ik nu nog regelmatig doe.
Hier een link naar een eerder geschreven artikel hierover.

Maar ik merkte dat ik op een gegeven moment steeds dezelfde sieraden droeg terwijl ik er al best wat had. Dit kwam puur doordat ik niet elke dag te tijd had om te zoeken in de doosjes naar een bij elkaar passend setje.
Totdat ik bij groupdeal.nl een aanbieding tegenkwam waar je een "little black dress" sieraden organizer voor €1,- kon bestellen. (+ €5,95 verzendkosten) En dat leek me wel wat. En echt waar, ik ben tot aan de dag van vandaag zo blij hiermee. Het zoeken naar sieraden is verleden tijd. En in 1 oogopslag zie je al je sieraden en vergeet je hierdoor nooit meer die ene ring of armband. ;-) 

Mijn sieraden organizer heb ik op deze manier ingedeeld.
Aan de kant van de doorzichtige vakjes;
Bovenin heb ik mijn oorbellen gevolgd door mijn ringen en daarna mijn armbanden

                             

                         


Aan de achterkant hangen dmv klittenbandjes (super systeem) mijn kettingen.


                                


              

Deze "little black dress" hangt bij mij in het oog en ik krijg hier leuke reactie's op.
Je kunt er natuurlijk ook voor kiezen om hem in je kledingkast te hangen.
Maar persoonlijk vind ik het erg leuk om te zien.

En als je denkt dat ik genoeg ruimte had voor mijn kettingen dan heb je het mis! ;-)
Bij de action heb ik deze leuke organizer gekocht en daar hangen mijn statement necklaces van aliexpress aan. Deze verdienen wel een apart plekje vind je ook niet? ;-)

                             

Ps als je meer info of een betere foto wilt van een ketting oid laat dan een reactie achter. Van de meeste sieraden weet ik nog waar ik ze vandaan heb. Het zijn over het algemeen "budget" sieraden gekocht bij de kijkshop met heel veel korting of gekocht bij de action of online bij "aliexpress". 
Ook bij kringloop winkels hebben ze vaak leuke kettingen! I love low budget zoals jullie inmiddels wel weten. ;-)

Edit: nadat ik dit artikel geschreven had was ik vanmorgen even naar de Primark geweest hier in Almere en daar zag ik dat sommige kettingen waren afgeprijsd van €6,- voor €2,-!!!!!
Je begrijpt natuurlijk dat ik dat niet aan mij voorbij kon laten gaan en zocht daarom 2 mooie kettingen uit die ik al eens eerder in mijn handen had gehad! Eenmaal bij de kassa had ik nog een meevallertje want de zwarte "rope" ketting was zelfs maar €1,- 
Dus voor deze 2 schitterende kettingen betaalde ik €3,-  Goede deal dacht ik zo. ;-)

                             

 
                            

Heb jij ook best een grote sieraden stash? En zo ja, hoe berg jij deze op? 

Lieve groetjes,
Mandy

linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...