zondag 20 april 2014

Real Technique kwasten van Ebay.


De laatste tijd ben ik een beetje aan het experimenteren met make-up.
Voorheen gebruikte ik nooit foundation maar ik wilde het wel eens proberen.
Daar heb je natuurlijk kwasten voor nodig die ik niet had.
Zo kwam ik dus op Ebay terecht op zoek naar kwasten na er eerst over gelezen te hebben bij beauty bloggers. Ik was op zoek naar een platte "stippling" kwast, deze zou de foundation het mooist en het natuurlijkst aanbrengen.
De "echte" real technique kwasten zijn best kostbaar en ik had gelezen dat de kwaliteit van deze "fake" real technique kwasten best goed waren.
Ik kwam na wat zoeken bij deze verkoper uit en besloot 2 kwasten te bestellen. Voor €1,73 per stuk moet dat kunnen. (1 "stippling" kwast en 1 "blush" kwast)

                                  
Nog geen 3 weken later had ik ze in huis en kon ik dus verder met experimenteren.

     
De foundation van Essence, de cc cream, moest erg goed zijn volgens de bloggers dus die ging bij de Kruidvat in mijn mandje voor € 3,99.

                                   

Oké, nu dan voor het eerst van mijn leven foundation aanbrengen...
Op mijn hand plaatste ik wat foundation om daar met mijn stippling kwast vervolgens in te gaan. De kwast is heerlijk zacht maar tegelijkertijd hard genoeg om al deppend de foundation aan te brengen. Ik zette wat "stipjes" op mijn gezicht daar waar ik wat "plekjes" had en begon dus al deppend de foundation over mijn gezicht aan te brengen om het vervolgens zachtjes met ronde bewegingen uit te smeren. Ik begrijp nu waarom deze stippling kwast hier geschikt voor is! 

Uhm....mijn plekjes waren weg en ik moet zeggen het zag er goed uit. 
Misschien even wennen omdat ik het toch nog nooit gebruikt had en er toch wel verschil was te zien of je nu wel of geen foundation gebruikt!  
En daar komt bij dat ik met mijn 47 jaar (bijna 48) er niet wil bij lopen als 1 of andere "poederdoos"! 
Het moet wel een beetje natuurlijk blijven want ik vind ouder worden echt totaal geen probleem en dat mag ook best te zien zijn! Ik hoef niet mijn "rimpels" ermee weg te werken ofzo! ;-)
Maar goed....nadat ik de foundation dus had aangebracht en netjes had verwerkt bracht ik met mijn grote E.L.F kwast een beetje bronzer (E.L.F: Contourblush & bronzing poeder St Lucia, dupe Nars Orgasm/Laguna Duo) aan aangezien ik eigenlijk een poosje geen bruiningsdoekjes gebruik. Om toch een klein beetje kleur te creëren.

     
Met mijn 2e nieuwe (blush) kwast bracht ik een beetje blush van E.L.F ook uit het setje van E.L.F Contourblush & bronzing poeder St Lucia aan op mijn "appel" wangetjes, gewoon een klein beetje kleur op de wangetjes. Niet overdreven!
Met diezelfde kwast bracht ik vervolgens een beetje highlighter van E.L.F (dupe van Nars Albatross) aan op mijn jukbeenderen voor een leuke subtiele glinstering. Deze kwast is wederom heerlijk zacht maar tegelijkertijd perfect om de blush en highlighter mee aan te brengen.
                     
Uiteindelijk vond ik mijn experiment wel geslaagd en doe ik dit nu wel vaker.
Niet altijd maar wanneer ik er zin in heb.
Het moet geen "routine" worden, niet iets waar ik niet meer zonder mee kan!
Mijn dagelijkse routine zijn mijn ogen, die maak ik echt elke ochtend op.
Wanneer ik dit niet doe zit ik niet lekker in mijn vel en zie ik er vaak "ziek" uit.
Wat ik meestal dan ook ben wanneer ik mijn ogen niet heb opgemaakt! ;-)

     

     

De kwasten zijn hier te bestellen €1,73 per stuk.
E.L.F kwast €1,-
Contourblush & bronzing poeder "St Lucia" €4,- (dupe Nars Orgasm/Laguna Duo)
Blush "gotta glow" €4,- (dupe Nars Albatross)

Hoe ziet jou dagelijkse make-up routine eruit en welke kwasten gebruik jij hierbij.

Lieve groetjes,
Mandy

linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...