vrijdag 25 juli 2014

NOTD: So Me Matte & Gloss


Nadat ik ze al een aantal keer in mijn handen had gehad besloot ik van de week toch maar een setje van deze matte en glossy lakjes mee te nemen.
Zwart sprak mij het meest aan na het zien van foto's op verschillende blogs.
Dus zwart eindigde in mijn mandje.

Matte nagellak heeft wel iets, al moet ik bekennen dat ik meer iemand ben van super glossy!!!
Ooit had ik al eens een matte topcoat gekocht en heb deze welgeteld maar 1 x gebruikt. 
Maar zoals ik al zei, na het zien van foto's van deze zwarte matte lak wilde ik hem zelf eens uitproberen.
En ach....€1,09 voor 2 flesjes lak is nou niet echt een aanslag op je portemonnee toch?

Wat vind ik van deze lakjes?

Het zwart matte lakje daar moest ik even mee leren omgaan.
Het is een vrij dikke substantie wat in het flesje zit en ik had redelijk moeite met lakken.
Normaal lak je zo dun mogelijk maar hier had ik de neiging om zo dik mogelijk te lakken.
Het kwastje hielp ook niet echt mee. Ik kwam er niet echt netjes mee langs mijn nagelriemen.
Nee het was alles behalve makkelijk om aan te brengen!
Pluspunt is wel dat deze matt zwarte lak echt in 1x dekkend is!!!
Je hoeft er niet nog eens overheen! Dat is super!
Wat mij toch altijd verbaasd van lakjes bij de action....deze dekken vrijwel bijna allemaal in 1 x vooral de donkere lakjes. Echt top! 

Het matte effect is daarentegen echt supermooi.
Nadat ik had gestoeid met deze lak droogde het wonderbaarlijk mooi op.
Waar ik verwacht had dat het strepen zou geven daar is niks van terug te zien na het drogen van de lak. Het doet mij een beetje denken aan schoolbord verf. ;-)

Het gloss lakje heb ik gebruikt om een french nail mee te maken, gewoon uit de losse hand.
Misschien daarom niet allemaal even netjes of niet allemaal een mooie smileline maar ik wilde matt en gloss samen op een nagel zien. 
Dat is hiermee wel gelukt. (Lijkt me ook heel leuk om verschillende motiefjes met de glossy lak over het matt zwart te maken)
De glossy lak lakt wel heel fijn en hier kan je "gewoon" een dun laagje van aanbrengen en dan geeft het al een glossy effect. Dus wanneer je bent uitgekeken op je zwart matte nagels dan lak je er gewoon met het glossy lakje overheen en dan heb je schitterende zwarte glossy nagels. ;-)
Om het allemaal nog wat speelser te maken heb ik van mijn ringvingers een accent nagel gemaakt door middel van nagelstickers. Deze komen ook bij de action vandaan.
Om deze wat langer te laten zitten breng ik ze als volgt op.

Eerst lak ik de nagels gewoon in kleur, in dit geval matt zwart. Ik laat dit een beetje drogen en vervolgens gebruik ik nagellijm (met een kwastje) en breng wat lijm op mijn nagel. Dit even een beetje laten drogen en dan de nagelsticker aanbrengen.
Goed aanduwen zodat het netjes langs de randjes zit. Wanneer het echt goed droog is dan pas vijl ik het overige van de stickers eraf.
Daarna lak ik er een topcoat over, in dit geval het glossy lakje.
En je zal zien dat het nu in ieder geval langer dan een dag blijft zitten.
(Het verwijderen hiervan doe je ook gewoon met aceton)

Gebruikte producten:

Het setje matte & gloss kost €1,09
En de nagelstickers 14 voor €0,79
Beide te koop bij de action.
Nagellijm (flesje met kwastje) te koop bij kruidvat.
Basecoat van Essence 24/7 te koop bij kruidvat. (Nu met korting)

Wat vind jij van deze combinatie?

linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...