zaterdag 4 oktober 2014

DIY: Lush Lemony Flutter inspired nagelriemcrème


Lush Lemony Flutter....wie kent het niet?

Ik denk dat het wel de meest bekende nagelriemcrème is die er is. Het is zo'n typisch product waar je van houd of niet. Dat het goed doet voor je nagelriemen is een ding wat zeker is! 

Maar ook vind ik het leuk om bezig te zijn met "Do It Yourselfs" en besloot mijn favorieten nagelriemcrème zelf te gaan maken. 

Wat heb je nodig?


- Olijfolie
- Kokosvet
- Shea butter
- Bijenwas
- Vitamine E
- Etherische olie (voor de echte Lemony Flutter geur, kun je het beste citroengeur gebruiken)
- Bakje
- Lepel
- Klein pannetje



Ik heb inmiddels alles in huis dus.... aan de slag!

Stap 1: Doe 1 eetlepel shea butter in het kommetje.

Stap 2: Voeg er 1 eetlepel kokosvet aan toe.

Stap 3: Doe er 2 eetlepels olijfolie in.

Stap 4: Voeg er een paar druppels vitamine E olie en eventueel etherische olie in.

Stap 5: Doe er op het laatste 2,5 eetlepels bijenwas bij.

Stap 6: Vul het pannetje met een bodempje water en zet deze op het vuur.

Stap 7: Leg nu het bakje met het mengsel in de pan en je zult merken dat het langzaam gaat smelten. Met de lepel kun je de brokjes shea butter en kokosvet kleiner stampen zodat het allemaal wat sneller gaat.

Stap 8: Als het mengsel is gesmolten giet je het over in het doosje. Laat het mengsel in ieder geval niet lang in het bakje staan, want dan gaat het verharden. Om het verhardingsproces een beetje te versnellen kun je het mengsel in het doosje ongeveer 3 á 5 minuten in de vriezer leggen. – Als je geen bijenwas hebt gebruikt ben je nu al klaar en heb je je nagelriemolie. Als je een nagelriemolie hebt is het leuk om hem bijvoorbeeld in een klein sprayflesje te doen.
Stap 9: Haal het na de 3 á 5 minuten uit de vriezer en je crème is klaar! Je kunt de crème nu op je nagelriemen smeren en het resultaat zal je zeker zien!
En WAUW.... Ik moet zeggen een ZEER GESLAAGDE DIY!!!
Heerlijk in gebruik en ruikt zoals de Lush uitvoering!
Ik ben er erg tevreden mee!


Er kwamen 2 potjes uit dus we kunnen er even mee voort! ;-)
1 in de tas ;-) en 1 op de slaapkamer voor als ik ga slapen! Heerlijk!



(de meeste producten die je hier voor nodig hebt heb ik besteld bij de  http://www.hekserij.nl/  zoals de bijenwas, sheabutter, vitamine E, etherische olie; citroen. En de andere producten heb je waarschijnlijk wel in huis, zoals; olijfolie, kokosolie.)


De gebruikte producten en het eindresultaat in 2 bakjes! ;-)

Lijkt deze DIY jou ook wat of heb jij nog een leuke DIY tip laat het me dan weten bij de reacties.





linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...