donderdag 5 februari 2015

(Broken) Too Faced Sweethearts (bronzer & blush)


 
Mei 2014 bestelde ik deze 2 sweethearts van Too Faced (replica's) bij AliExpress.
In juni kreeg ik ze echt heel goed ingepakt binnen maar alsnog waren ze niet heel aangekomen.
hier mijn artikel van toendertijd.
Maar ik hoefde niet zo lang te treuren want ik kreeg het grootste gedeelte van beide sweethearts netjes terug gestort! Nu waren ze gelukkig niet zo duur, zo'n €7,- per stuk en daar kreeg ik dus het grootste gedeelte van terug! Goede service van AliExpress.


Maar goed, neemt niet weg dat ik met 2 stukkende sweethearts zat.
Een poosje heb ik getwijfeld om ze dan toch maar weg te gooien maar ik kreeg het niet over mn hart.

Het pigment en de kleuren waren namelijk zoooo mooi dus ze kwamen stuk tussen mijn stash terecht.


Inmiddels heb ik 2 mooie andere blushing hearts van Makeup Revolution en die kwamen gelukkig wel heel aan!
Maar alsnog vond ik het zonde en bedacht hoe ik de beide sweethearts alsnog kon gebruiken.
Met een kwast en dan heel goed aftikken...dat werkte niet dus toch maar weer aan de kant ermee!

Totdat ik laatst stomtoevallig een foto plaatste met mijn blushes, ook van deze stukkende sweethearts waarop ik een comment kreeg dat ze beide nog wel "gemaakt" konden worden met alcohol. Huh?????
Youtube is dan een uitkomst en ik ging op zoek hoe dat dan moest want het zou me toch iets zijn als ik dan toch nog deze beide mooie sweethearts zou kunnen gaan gebruiken.

Daar vond ik een filmpje met duidelijke uitleg en ik ging meteen naar de kruidvat waar ik een flesje alcohol (70%) kocht voor €1,79.

 
De roze sweetheart die oorspronkelijk ook uit 3 kleuren bestond was echt helemaal stuk zoals je wel kunt zien op de foto en de bronzer die ook uit 3 kleuren bestaat die was nog niet zo ernstig stuk.

Ik besloot bij de bronzer de stukjes weer een beetje goed te puzzelen en schonk daar met behulp van een theelepeltje wat alcohol overheen en drukte dit weer een beetje in vorm met een tissue.


Dit is het resultaat....ik ben zoooo blij!!!!! De 3 kleuren zijn nog goed te zien EN afzonderlijk te gebruiken!!!! Tuurlijk is het niet zo mooi als dat het origineel zou zijn maar ik kan hem weer gaan gebruiken wanneer ik dat zou willen ;-) 

De swatches los van elkaar en de laatste swatch daar zijn de 3 kleuren gemengd.
Zijn ze niet mooi????

De roze blush die dus echt helemaal stuk was die gooide ik in een klein potje en drukte deze met een lepel helemaal stuk zodat ik alleen nog maar poeder in het bakje had.
Daarna deed ik er wat alcohol bij en roerde dit tot een "papje" waarna ik het met het lepeltje weer terug lepelde in de hart vorm.
Ik drukte dit met de lepel een beetje in vorm en drukte het nog een beetje aan met een tissue.
En taadaaa.....hier het resultaat...

 
Oke, van de 3 kleuren zie je niks meer maar dat neemt niet weg dat deze blush zoals hij nu is een schitterende kleur en glans heeft! 

Ik zou de 3 kleuren toch hebben gemixt! ;-) 
Wederom ben ik dolblij!!! Deze blush zal ik er nu echt nog wel eens bij pakken.

Ps nadat je er alcohol bij hebt gemengd moet je het geheel even 24 laten "drogen" met de verpakking open voordat je deze weer kunt gaan gebruiken.

Ik ben zooooo blij dat ik deze beide sweethearts nooit heb weggegooid!!!
Weer wat geleerd; stukkende make-up is vaak nog te "repareren" ;-) 

Heb jij weleens stukkende make-up gerepareerd? 


linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...