woensdag 15 april 2015

Tag: Bloginspiratie



Door Petra van Heel gewoon dagelijks werd ik getagd om ook deze Bloginspiratie Tag in te vullen.
Het is alweer een poosje geleden dat ik een Tag heb ingevuld en ik vond deze ook wel leuk dus hier komt ie...

Er zijn een aantal regels dus daar ga ik me dan ook aan houden! 

De regels:
- Link naar DEZE blogpost.
- Gebruik als illustratie een illustratie die jou inspireert
- Beantwoord alle vragen op jouw manier.
- Nomineer 5 andere bloggers en laat hun weten dat ze genomineerd zijn...

Moet lukken denk ik zo...laten we beginnen.


Volop inspiratie of loop je vaak tegen het zogenaamde writer’s- of bloggers block aan?


Eigenlijk heb ik altijd wel volop inspiratie, soms zo veel dat ik niet weet waar ik moet beginnen.
Ik maak gebruik van mijn momenten dat ik kan blijven schrijven en op die manier heerlijk vooruit kan werken.


Als de woorden even niet uit je vingers komen; hoe voel jij je dan?


Tja dat is op zijn zachts gezegd heeeeel vervelend. Ik schrijf het dan op hoe het er op dat moment "uitkomt" en pas het later aan mocht het nodig zijn.
Ik "check" mijn artikelen meestal nog wel een keer voordat ik ze plaats. Niet zozeer op spelfouten ;-) als wel op dat het wel klopt met hoe ik het in gedachte had. Een volgende dag kan ik soms wel hebben dat ik denk...jeetje Mandy wat heb je dat weer beroerd omschreven...aanpassen dus! ;-)


Hoe blijf je gefocust tijdens het uitwerken van een bericht?


Door vaak naar de foto's te kijken die bij het artikel horen. Vaak schrijf ik naar aanleiding van de foto's die ik heb gemaakt. Niet altijd.


Helpt muziek je ook als je blogspiratie zoekt?


Uhm...nee muziek helpt me daar niet bij. Bij het schrijven van artikelen heb ik het ook graag stil om me heen. Zal de leeftijd zijn ;-) 


Waar ontstaan de beste ideeën?


Door het kijken naar al mijn mooie producten. Zo onstaan de beste ideeën. Thuis dus.


In welke inspirerende omgeving werk je graag?


Eigenlijk hetzelfde antwoord als bij de vorige vraag....in mijn thuis omgeving. En daar heb ik niet een speciaal "werk" omgeving. Zoals nu vind ik het ook heerlijk om weer in de tuin te werken. 
Ik schrijf mijn artikelen altijd op de Ipad en die kan overal mee naar toe, ook naar buiten.


Heb jij ook een ware ‘blogbijbel’ op je bureau staan voor als je het even niet weet?


Nee die heb ik er niet bij staan. Ik heb wel "de Blogbijbel" van Carlijn Bekker waar overigens wel handige tips in staan! Maar ik pak deze er eigenlijk nooit bij als ik even niet meer weet.
Als ik het even niet meer weet dan leg ik het weg totdat ik weer "inspiratie" heb.


Welke bloggers inspireren jou?


In het begin waren dat de "grote" bloggers zoals VeraCamilla en Misslipgloss en Mascha van BG en Serena van BeautyLab.
Maar tegenwoordig vind ik juist de wat meer "hobby matige" blogs veel leuker. 
En die ga ik niet hier allemaal noemen want dat worden er teveel en zou ik mss iemand kunnen vergeten ;-)


Hoe zit het met andere bijzondere inspiratiebronnen?


Andere bijzondere inspiratiebronnen hum....make-up en verzorgings producten en nagels/nailart blijven toch mijn grootste inspiratie bron.
En een andere bijzondere inspiratie bron zijn toch wel de high-end merken waar ik het echt een sport vind om er een heerlijk budget dupe van te ontdekken. En helemaal mooi als blijkt dat het nog in kwaliteit ook vaak niet onder doet aan het high-end product! ;-) 

Low budget is dan ook kenmerkend aan mijn blog!
Ik heb liever 10 mooie dupes dan één high-end product.

Alhoewel er ooit nog wel een MAC lipstick zal móeten komen!!!! ;-) 

Hierbij tag ik:

Sonja (de40plusvrouw.nl)
Hennie (tutje.nl)
Madeleine (madebyleine.nl)
Mariëlle (gekopmakeup.nl)
Saskia (mywickedweirdlife.com)

Mochten jullie hem al gedaan hebben dan mijn excuses. Met de vele Tags van tegenwoordig raak ik het spoor een beetje bijster! ;-)



linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...