dinsdag 26 mei 2015

De Epileerveer...you love it or hate it! 



Snorhaartjes...bovenliphaartjes...noem het zoals je wilt maar ik denk dat de meeste onder ons er "last" van hebben! 

Zelf heb ik blond haar en wanneer ik een kleurtje op mijn gezicht krijg zijn mijn blonde "snor" haartjes dan ook goed zichtbaar. Echt heel erg storen doe ik me er niet aan maar als ik dan een foto terugkijk waar ik een lipstick swatch dan denk ik toch bij mezelf...toch maar weer eens iets aan doen ;-) 

Nu kan dit op verschillende manieren en ik denk dat ik ze bijna allemaal wel uitgeprobeerd heb maar het enige wat voor mij fijn werkt is de Epileerveer!
Na een vreselijke ervaring van waxstrips die speciaal voor het gezicht waren ben ik op zoek gegaan naar iets anders. Ik trok namelijk met de waxstrips niet alleen de haartjes eruit maar ik trok er ook stukje huid mee weg. Heb een paar dagen voor Jan ... gelopen. Nee, waxstrips dus NOOIT meer!
Na google te hebben geraadpleegd ging ik (alweer 1,5 jaar geleden) op zoek naar een Epileerveer en die vond ik bij de Wibra.

Wat is eigenlijk een Epileerveer?


Een epileerveer is een veer waarmee je zelfs de fijnste donshaartjes in je gezicht heel snel, eenvoudig en effectief inclusief wortel kunt verwijderen. De techniek is gebaseerd op de oude Oosterse epileertechniek met een touwtje, alleen met de epileerveer kun je dit eenvoudig zelf en zelfs zonder spiegel doen. De epileerveer zorgt voor een langdurig resultaat.

Tip voor het gebruik van de epileerveer:


Het is belangrijk dat je huid voor het gebruik van de Epileerveer vetvrij is. Was je huid kort voor de behandeling met koud water en droog grondig af. Tijdens de behandeling kun je de haartjes makkelijk uit de epileerveer blazen. Het is aan te raden om de epileerveer na ieder gebruik te desinfecteren.

 

Het is een bepaalde handeling waarbij je aan de uiteinde's van de veer moet draaien, van binnen naar buiten. Het is even een kwestie van doorkrijgen. Maar wanneer je het dan eenmaal door hebt dan is het "appeltje, eitje".
De eerste keer weet je niet wat je te wachten staat dus is het iets pijnlijk maar wanneer je bezig bent word de pijn al minder.
Maar hé een waxstrip is ook niet geheel pijnloos toch?
Ik doe alleen mijn haartjes boven mijn bovenlip hiermee.
De epileerveer is niet geschikt voor wenkbrauwen.

         
Voordeel van de epileerveer is dat hij de haartjes met wortel eruit haalt! Zoals je op de foto's kunt zien.
Dit zorgt ervoor dat de haartjes minder snel terug komen.
Ook een voordeel is dat je geen "geïrriteerde" huid krijgt zoals ik dat krijg van de waxstrips.
Bij de epileerveer is het wat rood maar trekt al snel weer weg met behulp van wat heerlijke gezichtscrème. 

Zoals je hier op de foto ziet heb ik een aardig blond "snorretje".

En zo ziet het eruit na gebruik van de Epileerveer, netjes glad en wat ik heel belangrijk vind NIET geïrriteerd. Geen rode vlekken of wat dan ook! 

Hier nog een voor en een na foto.


Als je dit wat vaker doet dan valt de "pijn" ook mee, ik had gewoon weer telang gewacht! 

De Epileerveer is bij de Wibra te koop voor €1,- 
Ik heb er al 1,5 jaar plezier van! En dat voor een euro! ;-) 

Wat gebruik jij om je snor/bovenlip haartjes te verwijderen? 


linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...