zondag 10 mei 2015

LOUBOUTIN nailart...how to.


Al een keer eerder heb ik LOUBOUTIN nails gemaakt voor de eerste keer.
Dit naar aanleiding van weer een zoektocht op internet voor een leuke aparte nailart.
Dat is inmiddels alweer ruim een jaar geleden en dat (oude) artikel kun je hier terug lezen.

Maar dat LOUBOUTIN nooit verveeld en nog steeds een zeer gewild high-end merk is dat weten we allemaal.

De high-heels met de kenmerkende rode onderkanten zijn bij iedereen wel bekend en zo ook de schitterend vormgegeven nagellak flesjes. 


Die ik zelf ook wel heel graag zou willen hebben ;-) 

Geen van beide heb ik maar ik vind het daarom wel leuk om deze nailart te maken nu mijn nagels (eindelijk) weer de perfecte lengte hebben om hier mee aan de slag te gaan.
Ik ga je vertellen hoe ik te werk ben gegaan.

Stap 1:

Als eerste mijn nagels goed schoongemaakt, beetje bijgevijld en Trind nailbalsem in laten trekken om vervolgens 2 laagjes Duri Rejuvacote eroverheen te lakken.
                                   
2 laagjes, dit omdat ik met zwart en rood aan de slag ga. En ook de onderkant van mijn nagels heb ik met deze "basecoat" gelakt.

Stap 2:

Daarna heb ik mijn liquid latex erbij gepakt om dit eindelijk eens uit te kunnen proberen.
Het staat mij namelijk nog goed bij wat een rommeltje het was de eerste keer toen ik niks gebruikte.
De liquid latex bracht ik aan op mijn vingertoppen aan de onderkant van mijn nagels.
Dit spul brengt heerlijk aan en droogt snel.
Ps. Ik heb vanuit de grote pot Liquid latex een leeg nagellak flesje (sally hanssen) gevuld. Dit werkt perfect!

Stap 3:

Met de kleur "red" van Max & More bracht ik 2 laagjes aan op de onderkant van mijn nagels.
Wat een schitterende kleur rood. En dat voor €0,49 ;-)

Stap 4:

Nadat ik stap 3 even had laten drogen trok ik met een pincet de liquid latex (heel makkelijk en in één keer) weg en tadaaaa...
geen rotzooi en klaar is de onderkant! Wat een geweldig spul. Een absolute aanrader! 
Mocht je hierin geïnteresseerd zijn lees dan even mijn artikel hier erover terug. 

Stap 5:

Nu de onderkant klaar is gaan we verder met de bovenkant die we uiteraard zwart maken.
Mijn zwarte lak van Max & More was ietsjes aan de dikke kant geworden dus heb eerst een aantal P2 nail polish thinner druppels erdoorheen gemixt waardoor de lak weer heerlijk vloeibaar en bruikbaar was geworden.

Van deze zwarte lak heb ik maar één laagje aangebracht want ja zeg nou zelf...zwart is toch zwart?! En dat is deze zeker....wauw ik sta nog steeds versteld van de lakjes van Max & More die het geweldig goed doen voor hun €0,49.

Stap 6:

Nu de kleuren erop zitten lak ik het geheel af met mijn alltime favorite fast drying topcoat INM out the door. Deze geeft een extra glanslaag alhoewel de zwarte lak van Max & More van zichzelf ook een flinke glans heeft! Plus dat je nagels binnen no time droog zijn. Nog niet helemaal uitgehard maar je kan er wel weer het één en ander mee doen! Ook een absolute aanrader.
En o ja, ik bracht hiervan ook een laagje aan op de rode onderkanten.
 
En klaar zijn de LOUBOUTIN nails.
  
Zelf vind ik het weer erg leuk geworden.
Wat ik een volgende keer anders zou doen is onder de rode nagellak eerst een witte baselaag aan te brengen. Ik denk dat de rode kleur dan nog meer knalt. Door het zwart aan de bovenkant krijgt de heldere rode kleur een donkere toon. 



linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...