woensdag 20 mei 2015

Programma's waar ik mijn artikelen mee maak. (Ipad & Samsung Galaxy K Zoom)


Mijn artikelen voor mijn blog schrijf ik op mijn Ipad en ook gebruik ik daarbij mijn telefoon, de Samsung Galaxy K Zoom die een ingebouwde fotocamera heeft. Hier meer over deze telefoon.

 

Al mijn foto's die ik maak en gemaakt heb de laatste tijd zijn dan ook door deze camera gemaakt.

Maar welke programma's gebruik ik het meest om mijn blogposts te schrijven en welke programma's gebruik ik het meest om mijn foto's te bewerken.
Op mijn telefoon (Android) heb ik een aantal programma's en op mijn Ipad (IOS) heb ik verschillende programma's.
Aangezien ik op mijn Ipad werk gebruik ik wellicht andere programma's dan de meeste bloggers die op een PC werken.

Vodafone Cloud (telefoon en Ipad):
Dit is het meest belangrijke programma voor mij. Het staat op mijn telefoon en op mijn Ipad.
Met dit programma breng ik de foto's van mijn telefoon naar de "cloud" waardoor ze nu dus in de "cloud" komen te staan.
Vanuit Vodafone Cloud op de Ipad download ik de foto's naar de map "foto's op mijn Ipad waarna ik de foto's kan gaan bewerken.
Hier meer info.

Posts (Ipad):
Om mijn artikelen te schrijven gebruik ik "Posts" i.p.v Blogger, een programma wat simpel is en beter dan Blogger is wat betreft het invoegen van foto's. 
Hier voeg ik ook mijn foto's mee in en kan deze qua grootte aanpassen en op bepaalde posities plaatsen.
Voor de Ipad heb je niet al teveel programma's waar je blogs mee kunt schrijven.
Dit programma vind ik tot nu toe het fijnst werken. Goed overzicht van al je artikelen en je kunt ermee inplannen of direct posten.
Hier meer info.

Blogger (Ipad, kan ook op de telefoon):

Dit is op zich ook een fijn programma maar niet echt geschikt voor op de Ipad.
Je kan hiermee niet  in artikelen naar beneden scrollen tenminste ik heb het nog niet door. 
Ik kan in Blogger dus niet naar de onderkant van mijn geschreven artikel scrollen.

Wat wel fijn in Blogger is en wat weer niet fijn werkt in "Posts" is het plaatsen van linken. 
Dit doe ik dus de meeste keren in Blogger.
Ook plan ik mijn artikelen hiermee en plaatst ik hier de tags bij de artikelen.
Wanneer ik een link moet plaatsen onder in een post, waar ik in Blogger dus niet meer bij kan, dan gebruik het programma "Puffin".
Hier meer info.

Puffin (Ipad):

Dit programma is een "flash" programma voor op de Ipad.
Wat inhoud dat je door dit programma sites kunt bezoeken waar je normaal gesproken alleen kunt komen wanneer je Windows of een andere besturingssysteem hebt.
Aangezien de Ipad op IOS draait zijn vele sites voor mij niet toegankelijk maar met Puffin kom ik er vaak wel.
Maar ik gebruik dit programma doordat ik hier ook op een simpele manier links kan plaatsen wat in Posts niet kan en wanneer ik niet kan scrollen in Blogger.
Hier meer info: 

Snapseed (Ipad):
Dit is een heel uitgebreid fotobewerkingsprogramma wat gratis te downloden is.
Het handige van dit programma is dat het de foto's automatisch optimaliseert (autofix) en mocht het nog niet naar tevredenheid zijn kun je handmatig nog veranderingen aanbrengen.
Het word vergeleken met Photoshop, een programma wat dus niet op de Ipad  draait.
Hier meer info.

Perfect Image (Ipad):
Met dit programma zijn de mogelijkheden ook eindeloos.
Te gekke effecten en nog veel meer.
Hier meer info.

Picsart (Ipad en telefoon):
Ook dit is een zeer uitgebreid fotobewerkingsprogramma waar veel mogelijk is.
Zoveel dat ik de helft vast nog niet weet.
Met deze gratis app kun je ook leuke collage's maken.
Hier jmeer info.

PhotoStudioPRO (telefoon):

Dit is op mijn telefoon het meest perfecte programma wat er is.
Jammer genoeg niet geschikt voor op de Ipad.
Ook dit programma heeft de mogelijkheid om je foto's in één klik te optimaliseren.
Een soort autofix zeg maar.
Het bewerken van foto's is nog nooit zo makkelijk geweest sinds ik dit programma heb.
Hier meer info.

Camera360 (telefoon):
Dit programma zat al op mijn telefoon bij aanschaf van mijn telefoon.
Ik gebruik dit programma bij mijn selfies. 
In dit programma zitten o.a te gekke filters voor je gezicht! 
Ook in het programma PhotoWonder zitten leuke filters speciaal om een selfie te optimaliseren. 
Hier meer info over Camera360.

Natuurlijk heb ik nog wel meer programma's maar deze programma's die ik hier heb laten zien die gebruik ik vrijwel ALTIJD bij elk artikel.

Schrijf/maak jij je artikelen op de Ipad? En welke programma's gebruik jij daar dan bij.
Let me know! 
Of heb je tips...ik hoor ze graag! 






linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...