maandag 18 mei 2015

Zondagochtend gezichtsverzorging ritueel + kleurtje.


Zondagochtend is standaard mijn "me time" moment waarop ik mijn gezicht uitgebreid verzorg en voorzie van een kleurtje!
Ik laat je zien wat mijn zondagochtend gezicht verzorging inhoud. 

Als eerste begint ik mijn gezicht goed te reinigen en dat doe ik met deze producten.
Met mijn all-time favorite budget gezichtsborsteltje (op batterijen, die overigens al ik weet niet hoelang meegaan!) waar ik nog geen €5,- voor betaald heb toentertijd, maak ik mijn gezicht goed schoon met mijn Balea Waschgel. Waar ik inmiddels ook niet meer zonder kan en waar ik dan ook een back-up van in huis heb daar deze alleen bij de DM in Duitsland te koop is!
Daarna scrub ik mijn gezicht met deze heerlijke gezichtsscrub van Odina (action) die wonderen verricht voor mijn gezicht. Soms gebruik ik ook hierbij mijn gezichtsborsteltje maar soms vind ik het ook lekker om de scrub te voelen met mijn handen.

Wanneer ik dit alles gedaan heb is het tijd voor een maskertje.
Dit zijn meestal verschillende, alhoewel ik wel degelijk favorieten heb wat maskertjes betreft! 
 
Dit keer ging ik voor dit Ziaja masker (relaxing face mask, delicate skin) wat bij een winpakket zat die ik gewonnen had! 
Ik hoor zoveel goeds over Ziaja dat ik daarom dit maskertje wel wilde testen.
 
Het is een doorzichtige substantie die heerlijk aanbrengt op je gezicht. Het voelt al meteen lekker.
De geur van dit masker.....heerlijk! 
Na 20 minuutjes afspoelen met warm water en je gezicht voelt heerlijk verzorgt aan! Super.

Wanneer ik klaar met een maskertje is het tijd om mijn gezicht van een kleurtje te voorzien.
Normaal gebruik ik ALTIJD de selftanning doekjes van Kruidvat eigen merk, perfect en zeer budget vriendelijk. 

Hier de link naar de review van deze Kruidvat doekjes. Maar dit x gebruik ik een Garnier Ambre Solair doekje die ik destijds met mijn Kruidvat klantenkaart heel voordelig heb kunnen aanschaffen.

Iedere verpakking bestaat uit 2 doekjes waarvan ik er maar 1 gebruik omdat ik alleen maar mijn gezicht ermee doe. (2 als je ook je lijf of je benen en armen ermee wilt doen!)

 
Op de achterkant de ingrediƫnten en hoe te gebruiken.

Het doekje is voor mij precies groot genoeg om mijn gezicht mee te doen.
Ik haal het doekje over mijn gezicht, mijn oren, mijn hals en mijn nek.
De doekjes zijn lekker vochtig en probeer al het vocht op mijn gezicht aan te brengen waarna ik als laatste nog even deppend ermee over mijn gezicht ga.
De doekjes ruiken lekker en na een paar uurtjes is het resultaat al goed zichtbaar.

 
  Voor                                                                       Na

Pas de volgende dag zie je pas echt het resultaat!

De rest van mijn lichaam doe ik niet omdat ik al wel snel een kleurtje krijg van de zon.
Maar de reden waarom ik niet met mijn gezicht volop in de zon wil is dat er verleden jaar een plekje op mijn kin zat die tot 2x aan toe in het ziekenhuis is weggehaald met stikstof. Er werd mij geadviseerd niet meer in de zon "te bakken". Iets wat ik graag deed! 

Doordat ik deze doekjes gebruik hoef ik nu dus niet met mijn gezicht volop in de zon en heb ik toch altijd een lekker gezond kleurtje.
Waardoor ik ook weer minder make-up hoef te gebruiken, wat natuurlijk heerlijk is nu het weer warmer gaat worden. Mascara, lipstick en eventueel wat blush (ook niet altijd) en klaar!!! Love it! En als mensen zeggen "wat zie je er goed uit" is het helemaal top! ;-) En dat allemaal door zo'n doekje.

Dit x gebruikte ik dus een Garnier doekje maar normaal gesproken gebruik ik standaard die van de Kruidvat. Daarmee krijg je er 2 in een verpakking voor €0,79.
Top budget product waar zelfs Serena (beautylab) ooit hier eens een positief review over geschreven heeft! 
Kleurt niet oranje en geeft geen vlekken! 
En dan is dit het eindresultaat van een uitgebreide gezichtsverzorging met kleur! ;-) 
(No make-up, only lipstick)

Gebruiken jullie weleens selftanning doekjes voor je gezicht? 

linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...