maandag 13 juli 2015

Neon leopard nailart + Tutorial.

 
 
Zondag....altijd mijn me-time dag!
Dat wil zeggen meestal een gezichtsscrub beurt gevolgd door een maskertje en daarna heerlijk (uitgebreid, dwz niet gehaast) douchen met een heerlijke douche foam gevolgd door een bodycream.
Vandaag was het de beurt aan de Diwali douchefoam en bodycream van Rituals.
 
Goh...deze is zoooo lekker. Het ruikt exact naar Thierry Mugler's Alien! En je blijft het de hele dag ruiken, heerlijk.
 
Maar ik wijk af ;-)
 
Na de heerlijke douchebeurt zijn mijn nagels altijd aan de beurt.



 
Ik begin (had mijn nagels al voor het douchen schoongemaakt) met een bokkepootje waarmee ik mijn nagelriemen naar achteren duw en losmaak van mijn nagel. Als je dit elke week doet dan krijgt het geeneens kans om "vast" te zitten.
 
Dan pak ik een simpel vijltje waarmee ik even langs de zijkanten van mijn nagels ga en even langs de onderkant. Even weer een beetje in vorm.
Trind verzorgingssetje
 
Mijn nagels en nagelriemen doen het perfect met het verzorgingssetje van Trind!
Als eerste gebruik ik de cuticle balsam gevolgd door de nailbalsam...deze is echt onmisbaar. Wat een top product is dit! Even wat langer in laten trekken dan de 2 min die Trind aanraad. En dan even inmasseren.
Gelijk hierna de nailrepair (normaal gebruik ik dan de Duri Rejuvacote maar die staat nog in Amsterdam) deze dient gelijkertijd als basecoat.
 
Goed...dat was de nagelverzorging, dan nu alles klaarzetten voor weer eens een leuke nailart.
Naked nails met Trind verzorging

 
Dit x ga ik weer eens voor een leopard nailart. Ik hou ervan...je kan eindeloos variëren met kleuren hiermee!
Vandaag laat ik jullie zien hoe ik deze neon leopard nailart heb gemaakt.
 
Stap 1. Lak je nagels wit.

Stap 2. Lak je nagels (2 laagjes) in de kleuren die jij wilt, zoals ik al zei...je kunt eindeloos hierin variëren.
5 verschillende kleurtjes nagellak.
Stap 3. Zet witte "stippen" (met een dotting tool of tandenstoker, cocktailprikker) op de nagels waar jij de leopard print wilt. Ik heb ervoor gekozen om op de ene hand 2 prints te maken en op de andere hand 3 prints.

Stap 4. Kleur nu de witte "stippen" met de (neon) kleurtjes die je uitgekozen hebt, ook weer met je dottingtool of cocktailprikker. Wanneer je de stippen niet eerst wit maakt dan komen de neon kleuren niet goed tevoorschijn!
Kleur op de witte "stippen"
Stap 5. Met de dottingtool of cocktailprikker zet je met een zwarte lak lijntjes om de stippen. En je zet er tussendoor ook wat zwarte stippen. Het hoeft allemaal niet zo netjes want dat maakt het juist wat speels.
Zwarte lijntjes om de kleurtjes zetten
 
Stap 6. Laat dit alles echt even goed drogen!
 
Stap 7. Als laatste breng je er al "zwevend" een topcoat over aan! Als het even kan een sneldrogende topcoat die goed geschikt is voor nailart anders trek je strepen! Met zwevend bedoel ik ...een flinke klodder topcoat die je dan uitsmeert maar niet zodanig dat je ook echt je nailart hoeft aan te raken. Het beste is hier een sneldrogende topcoat voor te gebruiken. Ik gebruik hiervoor INM out the door. Mijn favoriet.
Flinke klodder topcoat...
 
Het is zoals jullie kunnen zien echt niet moeilijk, je hoeft er geen 'vaste" hand voor te hebben. Het enige met deze nailart is dat je tijd moet hebben. Want al met al ben je er toch even zoet mee. Moet toch tussen de lakbeurten in even wachten!
Linkerhand 2 prints...
Rechterhand 3 prints..
Gebruikte producten...

Gebruikte producten:
 
5 kleuren nagellak (Primark "roze", Duri "oranje" kleur, Fogan "groen" en "geel", Boulevard "zalm")
1 witte nagellak (Fogan)
1 zwarte nagellak (Max & More)
1 topcoat, liefst sneldrogend! (INM out the door)
Plastic voor kleurtjes op te druppelen
Dotting tool of cocktailprikker
Nagellak remover en kwastje om nagelriemen mee schoon te maken naderhand.
 
 
 
Ga jij na het zien van deze tutorial het ook een keer proberen?
Zo ja, plaats dan een foto op Instagram en tag mij dan even. Lijkt me hartstikke leuk!
 

linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...