maandag 10 augustus 2015

NOTW #1: Maroccan nail art met nail vinyls.

 

Zoals ik al had gezegd in mijn vorige post ga ik vanaf deze week elke week mijn Nails Of The Week plaatsen.

Vandaag dus de eerste NOTW #1.

Elke zondag heb ik een nagelroutine. Vandaag laat ik jullie mijn wekelijkse routine zien.

Dit gaat niet elke week terug komen aangezien het altijd hetzelfde zal zijn. Dus het eerste verzorgingsdeel is éénmalig.

 

Eerst ga ik de oude nagellak verwijderen. Wat er na een week nog best goed op zit.

Hier gebruik ik wattenschijfjes en nagellak remover voor. Deze Ebelin nagellakremover heeft een lieve vriendin voor mij meegenomen uit Duitsland en moet zeggen dat ik deze erg fijn vind. Hij ruikt ook lekker en maakt goed schoon en droogt je handen niet uit!

 

Dan maak ik standaard mijn nagelriemen los met een rosewood stick (houten bokkepootje). Ik gebruik beide kanten zowel de schuin afgesneden kant als de punt. Met de punt ga ik ook onder mijn nagels.

Daarna vijl ik mijn nagels een beetje bij. De zijkanten en de onderkant.

Dan was ik mijn handen en gebruik een nagelborsteltje om goed de vijlresten weg te poetsen.

Dan is het tijd voor mijn eerste holygrails en die komen van Trind....

Met de cuticle balsem begin ik en breng dit lekker ruim aan. Zelf laat ik dit wat langer dan 2 min intrekken, zo'n 5 min en dan inmasseren.

Daarna de onmisbare nailbalsem, ook hier gebruik ik een flinke lik op iedere nagel en laat het flink intrekken. Ook een min of 5 of liever nog langer om vervolgens de restanten in te masseren.

 

Mijn ABSOLUTE holygrail is de Duri Rejuvacote die ik nu aanbreng.

Dit wondergoedje zorgt ervoor dat je nagels gezond en sterk worden/blijven en supersnel groeien...ECHT WAAR! Zeker een aanrader wanneer je broze nagels hebt!

 

Na de Duri breng ik de gel basecoat van Catrice aan. Deze kleurt wat rozig na het aanbrengen. Maar ik ben hier super tevreden over. Door deze basecoat liet mijn vorige NOTW geen stain na! Terwijl ik toch best een heavy blauw had gebruikt!

 

Wat ik hierboven beschreven heb is dus éénmalig want dit is wat elke week hetzelfde zal zijn.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Vandaag Maroccan nail art met nail vinyls.

 

Als eerste lak ik mijn "accent" nagels (ringvingers) goud. (like liquid gold van Essence uit de Superheroes collectie) Dit word de onderlaag van de Maroccan nail art.

Dit laat ik goed drogen voordat ik verder ga.

 

Wanneer het ECHT helemaal goed droog is pak ik mijn Maroccan nail vinyls erbij. Hier op Ebay te bestellen, 12 stuks voor €5,45 (free shipping costs) Ik breng er één op mijn nagel aan en zorg ervoor dat het goed vastzit zodat er geen nagellak onderdoor kan komen.


 

Ik pak mijn lak van Perfect Touch nr #11 en breng een flinke laag over de vinyl aan.

Dan wacht ik een paar seconde en trek dan voorzichtig met beleid de vinyl van mijn nagel.

 

De rest van mijn nagels voorzie ik ook van deze schitterende nagellak.

Er zijn jammer genoeg wel 3 laagjes nodig voordat ik er tevreden mee ben.

 

Tenslotte breng ik een lekkere flinke laag van de Catrice gel topcoat aan. Dit geeft de nagels nog een extra mooie glans en zorgt ervoor dat de nailart er nog mooier uitziet! En nog langer mooi blijft zitten. Bij mij toch echt wel een week.

 

Met een kwastje van de Hema en nagellak remover maak ik mijn nagelriemen schoon.

Om dit alles goed af te sluiten gebruik ik als mijn nagels goed droog zijn mijn all time favorite handencréme van Rituals.

Op één hand heb ik het tegenovergestelde van de nailvinyl aangebracht op mijn pink maar vind het achteraf toch niet zo geslaagd omdat de kleuren goud totaal niet op elkaar lijken dus heb het niet op mijn andere hand gedaan.

Zo....dan nu weer klaar en hopelijk gaat ook deze nailart weer een week mee! We zullen zien ;-)

 

 

linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...