woensdag 16 september 2015

Zondag...me-time dag.

Zondag is echt mijn me-time dag.

Dan heb ik heerlijk de tijd om uitgebreid mijn nagels te verzorgen en opnieuw te voorzien van een lakje.

Die kun je meestal terugzien in mijn NOTW artikelen.

 

Maar ik begin de dag meestal al met mijn gezicht uitgebreid te verzorgen.

 

In het weekend gebruik ik geen make-up, alleen wanneer ik ga werken doordeweeks maak ik mijzelf op.

Zo kan mijn gezicht lekker tot rust komen in het weekend.

Wanneer de rest (man en jongste zoon) nog heerlijk liggen te snurken zoek ik alvast een lekker maskertje uit!

Ik probeer dit meestal te doen wanneer de mannen nog slapen want ze snappen het nut niet van een maskertje en lachen me dan ook meestal vierkant uit! Grrrr ;-)

 

Ik heb nogal wat maskertjes dus het is altijd even kijken welke ik ga gebruiken. In de grote ronde pot staan mijn "nieuwe" maskertjes van o.a Balea, Dr van den Hoog, Kneipp, Kruidvat, DA.

 

En in dit etuitje zitten alle "halve" maskertjes en de open maskertjes, aangezien ik vaak al genoeg heb aan de helft van een maskertje. Ik probeer meestal eerst hier even in te kijken voordat ik weer een "nieuw" maskertje pak.

 

Als eerste reinig ik mijn gezicht (zoals iedere dag) met mijn favoriete gezicht waschgel van Balea. Van deze waschgel zijn er inmiddels al aardig wat flesjes doorheen gegaan. Heerlijk spul is dit. Echt een aanrader!

Daarna gebruik ik mijn favoriete gezichtsscrub van Odina, action eigen merk.

 
Deze gezichtsscrub vind ik fijn omdat het hele fijne scrubdeeltjes bevat waardoor deze scrub heerlijk aanvoelt op je gezicht. Ik gebruik deze ook al zoooo lang, ook al aardig wat tubes van opgemaakt! Zeer zeker ook een absolute aanrader!

 

Dan is het tijd voor een maskertje.

Dit keer heb ik voor het maskertje van Balea "Milch & Honig" gekozen.

Weliswaar heb ik geen gestresste huid op het ogenblik maar melk & honing sprak mij wel aan.

 

Achterop de verpakking staat de gebruiksaanwijzing en de ingrediënten.

 

Het is een lekker dik maskertje en ook hiervan heb ik weer genoeg aan de helft van 1 verpakking.

 

Je spoelt dit masker niet af met lauw water maar gebruikt hierbij een gezichtsreinigingsdoekje om het masker weg te halen.

Hierdoor blijft er een laagje op je gezicht zitten wat ik wel prettig vind. Een dagcrème kan je hierdoor even uitstellen of skippen, wat ik meestal doe!

 

Mijn gezicht voelt hierna weer heerlijk zacht aan en kan er weer een weekje tegenaan.

 

Heb jij een vast ritueel van uitgebreide gezicht of nagel verzorging?

 

 

linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...