donderdag 31 december 2015

Nailart: Reverse stamping...first try


Sinds pas denk ik te weten wat ik al die tijd nou fout deed bij het stempelen.

Ik schraapte teveel nagellak weg van de plate waardoor ik dus niks of halve plaatjes op mijn stempel kreeg.

Nu ik weet waaraan het ligt lukt het me sindsdien veel beter. Stempelen vergt best wel wat oefenen ;-)

 

De reden waarom ik graag wil leren stempelen is dat ik "reverse" stempelen erg leuk vind. Het inkleuren van afbeeldingen op de stempel zelf.

 

Ik laat je zien wat ik bedoel!

 

Als eerste stempel je een afbeelding, in mijn geval een zebra print.

 

Wanneer dit droog is breng je er een sneldrogende topcoat over aan, op de stempel zelf dus en laat dit drogen.

 

Dan gebruik je de kleur(en) die je hebt uitgekozen, ik koos voor deze schitterende roze van Perfect Touch (€0,99 Big Bazar) Hier druppel je wat van op je (in mijn geval) baking mat en met een dottingtool kleur je de print in.

Vervolgens breng je nog een laagje topcoat aan.

 

Als het goed droog is wip je de decal zo van de stempel af ;-)

 

Zelf had ik mijn ringvingers goud gelakt als ondergrond.

Ik bracht de decal aan op mijn ringvinger nadat ik een laagje topcoat had aangebracht.

Op deze manier kan je de decal nog wat schuiven op je nagel.

 

De grote restanten knip je rondom je nagels weg en met een wattenstokje druk je de decal goed aan bij je nagelriemen en de rest maak je schoon met een kwastje en remover.

Nog een laagje topcoat erover en klaar.

 

Voor een eerste keer best wel goed gelukt, alleen was de afbeelding iets te klein voor mijn nagels ;-)

 

De foto's in dit artikel zijn genomen boven een silicone baking mat van de Action.

I.p.v op mijn zelfgemaakte nailart matten (link naar artikel) gebruik ik sinds kort deze baking mat om nailart op te maken. De zelfgemaakte decals laten hier perfect van los!

Er liggen op de bakingmat zoals je kunt zien al 2 blanke decals die ik later gebruikt heb om met goud op te stempelen.

 

Daarvan koos ik de leopard print en het ruitjes print. Ook best wel redelijk gelukt al zeg ik het zelf.

 

Dit zijn de producten die ik hierbij gebruikt heb.

Ik ben nog lang niet uitgeoefend en met het stempelen is er voor mij weer een nieuwe wereld van nailart open gegaan. Ik heb er eindelijk lol in ;-)

Zo zie je maar weer de aanhouder wint! Niet opgeven en blijven proberen ;-)

 

linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...