maandag 2 mei 2016

NEON Watermarble...photo tutorial.

 

 

Even snel een berichtje plaatsen hoor...

 

Met Sonja en Madeleine was ik afgelopen zaterdag in Amsterdam en daar kwam ik bij de Big Bazar deze setjes NEON nagellak tegen voor €1,98 per stuk.

 

Ik dacht in de winkel al te zien dat deze geschikt zouden zijn om er mee te gaan watermarblen.

 

Gisteren (zondag) ben ik meteen gaan uitproberen en YESSSSS, wat ik al dacht bleek ook zo te zijn.

In het water doen deze lakjes het perfect, nog nooit zo "makkelijk" mijn speld door de lak kunnen trekken!

Over één laagje wit dekken deze gave lakjes al met 2 laagjes, voor perfectie 3 ;-)

Als een kind zo blij met deze lakjes.

 

Ik maakte er deze NEON watermarble nailart mee en ik laat je zien, stap voor stap hoe ik het gedaan heb.

 

1. Breng een basecoat aan en lak vervolgens de nagels wit.

 

2. Breng vervolgens 2 (of 3) laagjes kleur aan op je nagels in desgewenste volgorde. Behalve de ringvinger want daar komt de watermarble.

 

3. Zet alvast alles klaar wat je nodig zoals water (gewoon gekookt kraanwater op kamertemperatuur) een wattenschijfje met aceton, een tandenstoker of speld en de potjes lak al met de dop losgedraaid.

Snel kunnen werken is namelijk wel fijn.

 

4. Ik breng rondom mijn nagels "liquid latex" aan.

 

5. Laat druppels lak vlak boven het water vallen in gewenste kleurvolgorde.

 

6. Trek met een speld of tandenstoker nu lijntjes door de lak, ik heb geprobeerd een bloem te maken ;-) Tip: begin met trekken vanuit de 3e ring, niet vanuit de buitenste ring.

 

7. Plaats je vinger daar waar je het motief wilt en duw je nagel lichtjes schuin naar beneden.

Laat je vinger in het water en maak met een bokkepootje of oorstokje het water schoon door het overtollige lak weg te halen.

 

8. Gelukkig liquid latex gebruikt! Scheelt een hoop "poetswerk". Met een pincet trek je dit er simpel weer van af!

 

 

9. De witte open plekjes opgevuld met stipjes met behulp van een dottingtool.

 

10. Afgelakt met mijn all time favorite topcoat INM Out the door.

 

 

En dan is dit het eindresultaat.....

 

 

Close-up:
 

 

Ik denk dat ik deze nailart wel één van mooiste vind..

 

Watermarble jij ook wel eens? Of heb je nog aanvullende tips? Let me know.

 

BUDGETTIP: Deze setjes zijn dus perfect om mee te watermarblen en kosten €1,98 per setje en zijn te koop bij de Big Bazar.

 

 

linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...