zondag 21 augustus 2016

How to..Reverse "stamping"..op deze manier mislukt "stempelen" nooit! (Photo tutorial)

 
Stempelen....het lukt of het lukt niet! Zullen vele kunnen beamen denk ik.
Bij mij lukt het de ene x goed en de andere x zit ik een uur lang op één goede stempel.
En ik vind het echt superleuk maar het zweet breekt me al uit als ik de stempel artributen erbij pak ;-)
 
Op AliExpress kwam ik zwart/witte waterdecals tegen en ik sprong een gat in de lucht van blijdschap.
Zo zou de ramp van zelf stempelen in ieder geval verleden tijd zijn.
Wat en hoe heb ik het gedaan?!
Ik laat het je dmv foto's zien.
Stap 1.
Van mijn lieve vriendin Sonja heb ik deze FairyMat nailart mat een poosje geleden gekregen en sinds ik deze heb kan ik niet meer zonder. Ik doe er alles op wat maar met nailart te maken heeft! Wat een uitvinding! Nog steeds superblij mee! <3
Ik lak een laagje topcoat over de "nagels" op de mat.
Stap 2.
Uitzoeken van één of twee leuke waterdecals.
Vervolgens uitknippen en even laten losweken in wat water en daarna aanbrengen op de topcoat.
Stap 3.
Lakjes uitzoeken om mee in te kleuren.
Zelf bewaar ik dit soort plastic dekseltjes van de gezichtscreme enz, vind ik prettiger dan rechtstreeks op mijn Fairy Mat. Ik druppel er van alle kleurtjes wat op.
 
Stap 4.
Met een kleine dottingtool (of tandenstoker of cocktailprikker) ga ik de decals inkleuren.

 

Stap 5.
Twee verschillende gemaakt.
Stap 6.
Vervolgens een holo topper van Essence er overheen gelakt.
Stap 7.
En daarna een laagje silver holo van Catrice.
Stap 8.
Nadat het geheel GOED is gedroogd kan je de decal met gemak van de Fairy Mat af trekken. (Met behulp van een pincet en met beleid. ) En dan is dit het resultaat.
Stap 9.
Je brengt een dun laagje topcoat aan op de nagel en plakt als het ware de decal op je nagel. Je kan nu nog een beetje schuiven indien nodig. Goed aandrukken en glad strijken met je vinger.
Stap 10.
Met een removal tool van mijn sensational nail pakket druk ik de decal goed in/onder mijn nagelriemen. Hierdoor kan je gemakkelijker het overtollige lak weg halen. En met een klein schaartje knip je de rest netjes weg.
Met een klein kwastje en aceton maak ik mijn nagelriemen schoon en voila....zie daar 2 verschillende ingekleurde waterdecals. (Ringvinger had ik al, die is overigens WEL gestempeld ;-) )
Zelf zie ik geen verschil in zelf stempelen of gebruik maken van de decals. Ik vind het "inkleuren" het leukste van alles dus je kan je voorstellen hoe blij ik ben met deze "ontdekking".
Deze zwart/witte waterdecals zitten in een pakket van 48 velletjes met verschillende super gave patronen en kost €5,02 en NO shipping costs. De waterdecals zijn hier te bestellen.

Deze 4 plaatjes hierboven heb ik uit een online coloringbook! Dat heb ik pas ontdekt en aangezien ik nog waterdecal printpapier in huis heb word dit mijn volgende projectje. Zoveel mogelijkheden en zoveel leuke/gave printjes om in te kleuren met nagellak ;-) Mijn nieuwe hobby. Er gaat hiermee weer een wereld aan mogelijkheden open.

Dus...ben jij net als ik ook geen ster met stempelen dan zou ik als ik jou was toch ook maar zo'n gaaf setje bestellen voor €5,02.

MISLUKT NOOIT!!!!

En het inkleuren van de waterdecals is geweldig leuk om te doen.

 

Lijkt het jou leuk om decals in te kleuren of bestel jij ze liever al helemaal in kleur?

 

linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...