zaterdag 29 april 2017

Van "roker" naar "damper".....

Vlak na het scooter ongeluk van Stef en mij in sept 2015 ben ik na ruim 15 jaar te zijn gestopt weer begonnen met roken....ik weet het...niet slim! Laten we het maar houden op het meestvoorkomende excuus..STRESS.

 

Ik wist bij de eerste sigaret al dat het foute boel was en had eigenlijk direct al spijt maar dan is het al te laat!

Inmiddels weer geprobeerd "gewoon" te stoppen maar uiteraard lukt dat niet...honderdduizend excuses...

 

Zoals de meeste wel weten hebben wij het niet breed...en zijn sigaretten eigenlijk niet te betalen. Al snel zit je op bijna een pakje per dag! Nou dat gaat niet lukken dus ging ik op zoek naar alternatieven en kwam ik bij de e sigaret uit. Ik besloot om ipv een pakje sigaretten een (wegwerp) e sigaret te kopen die zou langer meegaan dan gewone sigaretten. Ik kocht er één bij Primera voor €9,95 en was er zeker wel tevreden over.

 

Zo ben ik me een beetje gaan verdiepen in e sigaretten en het begrip "dampen".

 

Nadeel van de wegwerp e sigaret is dat je deze niet kunt aanpassen, ik had het idee dat ik er vreselijk hard aan moest lurken...

Aangezien we een e sigaret winkel in Almere Buiten hebben ben ik met Stef eens naar binnen gelopen en werd er prima voorgelicht. Vele voordelen die mij wel aanspraken. En aangezien mijn verjaardag op komst was zei stef al meteen dat dit een goed verjaardagscadeau zou zijn.

 

Het doel van de e sigaret bij mij is dat ik van 12 mg nicotine (wat ik nu mee begonnen ben) naar 0 mg ga.

 

Ik hoor velen al denken...dat schiet lekker op...van gewone sigaret naar 12 mg nicotine liquid.

Maar velen zullen dan ook niet weten dat nicotine niet het meest gevaarlijke of kankerverwekkende ingrediënt van de sigaret is! Nicotine is niet gezond maar een stuk minder gevaarlijk dan de overige ingrediënten in een sigaret.

 

Voor wie het interessant vind zal ik wat linkjes plaatsen met wat meer info over de e sigaret.

 

"Waarom ontmoedigd de overheid de beste manier om te stoppen met roken?"

 

E-SIGARET 95% MINDER SCHADELIJK DAN NORMALE SIGARET

 

Gisteren was ik jarig en ging ik met Stef terug naar e sigaret winkel bij ons in de buurt.

Stef had al gezegd dat ik niet de "goedkoopste" moest nemen maar als ik er dan toch één ging aanschaffen dat het er dan wel één moest zijn waar ik het eerste half jaar mee uit de voeten kan. Stef rookt niet en ziet mij liever met een e sigaret dan met een gewone sigaret. Na er over gelezen te hebben. Je moet weten dat Stef me liever helemaal niet ziet roken/dampen. Hij vind nog steeds dat ik "gewoon" moet stoppen!

Maar steunt me in mijn poging daartoe met behulp van deze e sigaret.

 

Deze e sigaret is het uiteindelijk na goede voorlichting geworden.

De Eleaf Istick Pico... in de kleur Hot Pink ;-)

Voor mij de perfecte e sigaret daar je deze op allerlei manieren kunt instellen.

 

Ik ben begonnen met een flesje "tabak" liquid van 12 mg nicotine en wil dit dus afbouwen door de volgende liquid in 6 of 0 mg nicotine aan te schaffen of te vermengen. Maar einddoel is 0 mg nicotine zodat het meer "waterdamp" met een smaakje zal zijn. Ik kijk al uit naar Watermeloen of Banaan...

 

Dus ik ben nu een " damper" ipv een "roker".

 

Ben wel benieuwd of er iemand is die hier ervaring mee heeft. Laat het me weten bij de comments.

 

Ps was gisteren dubbel feest aangezien we ook precies 1 maand (heel gelukkig) getrouwd zijn. Kan het iedereen aanbevelen om na zoveel jaar te trouwen, geeft de relatie weer een nieuwe boost. ;-)

 

 

 

linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...